Biuletyn Informacji Publicznej przedszkola nr 248 w Warszawie


Przedszkole nr 248 02-107 Warszawa
ul. Dickensa 5A
02-107 Warszawa
tel: + 48 22 224 62 52
email: p248@edu.um.warszawa.pl

Pracownicy, ich zadania i obowiązki

Dyrektor  Ewa Czerska – nauczyciel dyplomowany 

Kierownik Gospodarczy - Maria Śliwińska

Nauczyciele:
  1. Dorota Biernacka
  2. Renata Błuś
  3. Ewa Komorowska
  4. Anna Ludwiczak
  5. Danuta Natuniewicz
  6. Anna Sadowska
  7. Emilia Mioduszewska
  8. Anna Wołkowicz

Zadania oraz obowiązki
W przedszkolu zatrudnienia się dyrektora, wicedyrektora, nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.

Nauczyciel podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 roku – Kodeks Karny (Dz. U. Nr 88 poz. 553 z późniejszymi zmianami)

Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczą, dydaktyczną i opiekuńczą jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz za powierzone jego opiece dzieci,

Do obowiązków nauczyciela należy:
  • odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w przedszkolu i poza jego terenem podczas wycieczek i spacerów,
  • tworzenie warunków wspomagających rozwój dzieci ich zdolności i zainteresowania,
  • planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno – wychowawczej zgodnie z obowiązującym programem. Ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość,
  • współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc medyczną, psychologiczną i logopedyczną.
  • prowadzenie zajęć indywidualnych z dziećmi z grup dyspanseryjnych,
  • wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności i zainteresowań,
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji,
  • stosowanie twórczych i nowoczesnych metod nauczania i wychowania,
  • planowanie własnego rozwoju zawodowego. Systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego,
  • dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie różnorodnych pomocy dydaktycznych oraz troska o estetykę pomieszczeń,
  • eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci,
  • współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w szczególności z realizowanego programu wychowania przedszkolnego i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i postępów w rozwoju,
  • realizacja zaleceń dyrektora i osób kontrolujących,
  • czynny udział w pracach rady pedagogicznej, realizacja jej postanowień i uchwał,
  • inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno – sportowym,
     
  1. Nauczyciel prowadzi pracę systematycznie zgodnie z planem rocznym i planami   miesięcznymi,
  2. Nauczyciel prowadzi dokumentację dotyczącą przebiegu nauczania, działalności  wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
  3. Nauczyciel ma prawo korzystać w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej  ze strony dyrektora przedszkola oraz rady pedagogicznej, a także ze strony wyspecjalizowanych w tym zakresie placówek i instytucji oświatowo – naukowych
  4. Nauczyciel ma prawo do doskonalenia zawodowego, 
  5. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymuje kontakt z ich rodzicami w celu:
    1. poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka,
    2. ujednolicenie metod wychowawczych,
    3. rozwijanie zdolności zaobserwowanych u dziecka,
    4. ustalenia form pomocy dzieciom mniej zdolnym,
    5. włączenia rodziców w działalność przedszkola.
  6. Nauczyciel szanuje godność dziecka i respektuje jego prawa 
  7. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymuje kontakt z ich rodzicami w celu:
    1. poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka,
    2. ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci,
    3. włączenia rodziców w działalność przedszkola
  8.  Codzienną pracę nauczycieli wspiera zatrudniony w przedszkolu logopeda oraz skierowany z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej psycholog.

Do zadań logopedy należy
:
  1. diagnozowanie dzieci, poprzez prowadzenie badań przesiewowych,
  2. systematyczne prowadzenie indywidualnych ćwiczeń logopedycznych z dziećmi,
  3. rozpowszechnianie działań profilaktycznych,
  4. organizowanie spotkań z rodzicami, celem szerzenia wiedzy logopedycznej,
  5. wspieranie nauczycieli w działaniach usprawniających aparat mowny dzieci
  6. prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Inni pracownicy przedszkola wypełniają zadania administracyjne i obsługowe, a szczególności:

KIEROWNIK GOSPODARCZY wykonuje prace związane z całością spraw   administracyjno – gospodarczych.

Do jego obowiązków należy:
  • sprawowanie opieki nad całością pomieszczeń i sprzętów przedszkolnych,
  • załatwianie spraw związanych z utrzymaniem w używalności pomieszczeń i sprzętów przedszkolnych (remonty i konserwacje)
  • zaopatrywanie przedszkola w żywność i sprzęt,
  • nadzorowanie przyrządzania posiłków i przydzielania porcji żywnościowych,
  • sporządzanie jadłospisów,
  • prowadzenie magazynu i dokumentacji magazynowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • uczestniczenie w ogólnych zebraniach rodziców oraz w posiedzeniach rady pedagogicznej,
  • zbieranie odpłatności od rodziców i odprowadzanie jej,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających z organizacji placówki.
KUCHARKA obowiązana jest
  • przyrządzać punktualnie zdrowe i higieniczne posiłki,
  • przyjmować produkty z magazynu i kwitować ich odbiór w raportach żywieniowych /dbać o ich racjonalne zużycie/
  • prowadzić magazyn podręczny,
  • utrzymywać w stanie używalności powierzony sprzęt kuchenny i dbać o czystość pomieszczeń kuchennych,
  • brać udział w układaniu jadłospisu,
  • pobierać próby żywieniowe, opisywać je w odpowiednich warunkach,
  • wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora, wynikające z organizacji placówki.
POMOC KUCHARKI obowiązana jest:
  • pomagać kucharce w przyrządzaniu posiłków,
  • utrzymywać w czystości kuchnię, sprzęt i naczynia kuchenne,
  • załatwiać zlecone czynności związane z zakupami i dostarczaniem produktów żywnościowych,
  • wykonywać inne czynności zlecone przez dyrektora, wynikające z organizacji pracy placówki

WOŹNA ODDZIAŁOWA
obowiązana jest
  • utrzymywać we wzorowej czystości przydzielone przez dyrektora pomieszczenia (sprzątanie, mycie okien, wietrzenie i trzepanie pościeli dziecięcej, mycie zabawek)
  • rozkładać i składać leżaki,
  • przynosić z kuchni i rozdawać posiłki oraz pomagać przy karmieniu dzieci,
  • pomagać przy ubieraniu i rozbieraniu dzieci,
  • otaczać specjalną troską dzieci przebywające w pomieszczeniach sanitarnych (umywalni, ubikacji),
  • zmywać naczynia po każdym posiłku,
  • stosować środki odkażające (chlor),
  • wykonywać inne polecenia dyrektora wynikające z organizacji pracy placówki
POMOC NAUCZYCIELA obowiązana jest
  • spełniać czynności opiekuńcze i obsługowe w stosunku do dzieci zlecone przez nauczycielkę lub wynikające z organizacji dnia,
  • pomagać nauczycielce w przygotowaniu pomocy do zajęć,
  • utrzymywać w czystości przydzielone pomieszczenia,
  • wykonywać inne czynności zlecone przez dyrektora przedszkola wynikające z organizacji placówki
DOZORCA obowiązany jest
  • strzec mienia placówki,
  • utrzymywać w czystości teren wokół budynku przedszkolnego,
  • dbać o zieleń w ogrodzie
  • utrzymywać w czystości przydzielone pomieszczenia,
  • wykonywać inne czynności zlecone przez dyrektora wynikające z organizacji placówki

 

Pokaz informacje o atrykule